Amit érdemes tudnod
Kíváncsi vagy, hogyan zajlanak a folyamatok?
Kíváncsi vagy, hogyan zajlanak a folyamatok?
Megrendeléstől függően többféleképpen érkezhet üzemünkbe a javítandó felni:
A beérkezett felniket ellenőrizzük a következő szempontok alapján:
A használat során felrakódó makacs fékpor és egyéb szennyeződések eltávolítása nagynyomású mosóval működő zárt berendezésben történik.
A kémiai maratás előtt a technológia megköveteli, hogy az előmosásból visszamaradó nedvességet eltávolítsuk a felnikről, ezért a felniket leszárítjuk
A felnikről javítás előtt minden esetben eltávolítjuk a régi festékrétegeket, ez több okból is fontos:
A kémiai maratás egy erre speciálisan kialakított marató kádban történik, kb. 80 C° fokon tartott folyamatosan áramoltatott maratófolyadékba mártjuk a felniket.
Az eredeti fényezés tulajdonságaitól függően ez az eljárás akár 8-10 órát is igénybe vehet.
A kémiai maratás után egy vizes szemcseszóró berendezésbe kerül a felni, ahol a visszamaradt festékmaradványokat és korrózió okozta felületi hibákat tudjuk eltávolítani.
Előnye a vizes szemcseszórásnak:
A felnik most már elég tiszták ahoz, hogy a rajta fellelhető mechanikai sérüléseket észre vegyük és döntsünk a javítási feladatokról amik a következők lehetnek:
A RO vagyis a fordított ozmózis rendszerű víztisztító készülékek képviselik a jelenleg legfejlettebb víztisztítási technológiát a háztartásokban és az iparban is! Minden berendezés lelke a RO membrán, ami NANO szűrési fokozattal bír. Eltávolít minden 0,0001 mikrontól nagyobb szennyező anyagot, legyen az mechanikai szennyeződés, klór, kőolajszármazék, vegyszer, vírus, baktérium, stb.
Az ellenőrzött és kijavított felnik konvejor pályára kerülnek, innentől emberi kéz a technológia során már nem érinti, védve azt a szennyeződésektől. Majd RO a vízzel öblítjük le a felniket egy zárt erre a feladatra speciálisan kialakított berendezésben, nem használva semmilyen oldószert és egyéb környezetre káros vegyszert!
A zsírtalanítás után a felnik átkerülnek egy forró levegővel működő szárító berendezésbe.
Az alapozás és az azt követő rétegek is elektrosztatikus porfestő eljárás útján kerülnek felvitelre, ehez speciálisan kialakított festő berendezéseket használunk. A natúr fémtiszta felni ezen fázis során megkapja az első réteg festéket-majd az előírt hőfokra és időre az előmelegített beégető kemencébe tesszük.
A megrendelés során előre megbeszélt szín felvitele történik ebben a fázisban, majd az előírt hőfokra és időre az előmelegített beégető kemencébe tesszük a felniket.
Ebben a fázisban megkapja a felni az utolsó réteg festéket ami védi a külső behatásoktól és tartós bevonatot képez. A lakk elérhető matt és fényes kivitelben is. Majd mehet a felni a kemencébe.
A lakkozás utáni beégetés és visszahűtési periódus után a már kész felniket levesszük a konvejor pályáról, ellenőrizzük a minőséget majd dobozokba csomagoljuk a felniket megvédve azokat a szállítási sérülésektől.
Megrendeléstől függően az elkészült és becsomagolt felniket személyesen üzemünkben átadjuk vagy futárszolgálattal a megrendelőnek eljuttatjuk.